Yang Benar

Apa yang dipaparkan di dalam blog ini kandungannya adalah Yang Benar sahaja. Sebagai Blogger perlu ada etika yang betul.

Kisah........Renungan di Dunia.........wahai cendekiawan

Dalam sebuah hadis daripada Ibnu Umar RA berkata: Pada satu hari aku datang menemui Rasulullah SAW dan ketika itu baginda berada di tengah-tengah sahabat-sahabatnya. Tiba-tiba salah seorang dari golongan Ansar bangun berdiri dan bertanya kepada Rasulullah: "Siapakah manusia yang paling pintar dan paling cerdas otaknya?"

Justeru Nabi pun menjawab: "Orang yang paling pintar dan paling cerdas otaknya ialah orang yang paling banyak mengingati mati dan yang paling banyak bekal untuk menghadapi mati"

( Renungkanlah kita bersama maksud Hadis ini )

Monday, October 13, 2008

Surah Fathir - ayat 6 dan Surah Yaasin - ayat 60 ( Perihal menjauhi syaitan )

Terjemahan " Jangan kamu ( wahai umat islam ) mengikut langkah-langkah syaitan,sebab syaitan itu adalah musuh yang wajib diperangi" - surah Fathir -ayat

Terjemahan "Adakah tidak Aku telah memberikan peringatan kepada kamu semua wahai anak cucu Adam agar jangan kamu menyembah syaitan, iaitu kemahuan dan suruhannya,sesungguhnya syaitan itu adalah musuh kamu yang sangat nyata"- Surah Yaasin - ayat 60

No comments: